FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie Czego dusza zapragnie 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 
 
Harvest Moon: Friends of Mineral Town

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Czego dusza zapragnie Strona Główna -> Symulatory

kamikadze0
Administrator



Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 22:24, 02 Lip 2007    Temat postu: Harvest Moon: Friends of Mineral Town
 
HM: FOMT jest gra w kturej wcielasz sie w farmera musisz siać nasiona dbać o zwierzęta itd.

To kilka porad:


1. Choroby
W HM: FOMT choroby wyglądają nieco inaczej niż w pozostałych częściach. Jak w każdym HMie, gdy zaniedbujesz zwierzę, zachoruje ono. W każdej części się jakoś choroba odznacza. W FOMT są to trzy kropki w dymku nad zwierzęciem. Ale to nie wszystko. Gdy nie podejmiesz żadnych kroków w celu uzdrowienia zwierzęcia, znajdzie się ono w krytycznej sytuacji. Gdy zechcesz z nim porozmawiać, w dymku nad nim pojawi się trupia czaszka. Oznacza to bliską śmierć zwierzęcia. Będziesz je mógł odwiedzać na cmentarzu obok kościoła.
UZDRAWIANIE I UNIKANIE CHORÓB:
Jeżeli zwierzę ma 1 stopień choroby, wystarczy że będziesz je karmił codzień, lub wyprowadzisz je na dwór (chyba, że masz zimę). W 2 stopniu najlepiej kupić lekarstwo. Kosztuje ono 1000 G a znajdziesz je na kurzej fermie i u Barleya. Aby uniknąć choboby, należy codziennie zwierzaka szczotkować (owce, krowy) lub podnosić (kury). Oczywiście musisz je też codzień karmić i najlepiej zosatwić w ładną pogodę na dworze (jeśli nie masz zimy).
Myślę, że ten krótki poradnik pomoże Wam uporać się z chorobami.

2. Dziki pies
W Harvest Moon: Back To Nature mieliśmy po raz pierwszy szansę spotkać dzikiego psa. Wtedy był bardzo niedopracowany, jego animacja stała na niskim poziomie. W Harvest Moon: Friends of Mineral Town ponownie mamy szansę ujrzenia tego zwierzęcia. O dzikich psach możemy się dowiedzieć od mieszkańców.
Skąd mam wiedzieć, kiedy pies pojawia się na farmie?
Jeśli jest już po 8 PM, nie leci w tle żadna muzyka, a na dworze pozostały zwierzęta (kury, krowy), to jest duże prawdopodobieństwo, że po farmie szaleje dziki pies. Jeśli nie macie go w polu widzenia, spójrzcie na mapę:
Bardzo łatwo zorientować się, że dziki pies buszuje wśród naszych zwierząt; słychać wycie i skomlenie oraz szczekanie naszego psa.
Jak pozbyć się dzikiego psa?
Bierz do ręki motykę, sierp, młot lub siekierę i goń go! Jeśli znajdziesz się wystarczająco blisko, i jeśli masz refleks, powinieneś go trafić. Wtedy będzie starał się od nas uciec. Nasz pies oczywiście nam pomaga goniąc nieproszonego gościa i szczekając na niego. Walka z dzikimi psami jest bardzo długa i wyczerpująca. Jeśli uda się wam przegonić psa, to będzie już pewnie godzina poranna, a farmer będzie wyczerpany.
Po co dzikie psy do nas przychodzą i jakie są skutki?
Dzikie psy przychodzą do nas, żeby się najeść. Co prawda nie zjadają naszych zwierząt, tylko je straszą. A takie straszenie odbiera im serduszka. Im szybciej przegonisz psa, tym lepiej dla twoich zwierząt.
Jak się zabezpieczyć przed dzikimi psami?
Buduj zagrody dla zwierząt, najlepiej z kamieni.
Wracaj do domu przed 8 PM; kiedy śpisz, psy nie przychodzą. I przy okazji żona lubi, kiedy się kładziesz spać przed nią.
Nie wystawiaj zwierząt na dwór (ale lepiej nie bierz tego punktu do serca. Zwierzaki lepiej czują się na dworze, więc stosuj się do dwóch pierwszych punktów).Na koniec fotki z walki mojego psa z dzikim psem:
Mała rada: uważajcie, żeby nie trafić podczas gonitwy swojego psa, lub któregoś zwierzęcia z farmy! Najlepiej NIE uderzać w niego młotkiem, bo wtedy straty są większe. Możesz zniszczyć zagrodę, a to ułatwi dzikiemu psu dostanie się do zwierząt. Jeśli będziesz używał sierpu, możesz przez przypadek zciąć swoje warzywa. Najlepiej więc używać siekiery lub motyki.

3. Festiwale
1 dzień wiosny: Festiwal Noworoczny
Dostaniesz jedzonko i tyle mąki tartej, ile miejsca masz w plecaku!
14 dzień wiosny: Wiosenny Festiwal Dziękczynienia
Dajesz dziewczynom różne słodycze upichcone przez siebie. Oprócz Karen, każda dziewczyna lubi słodycze - łącznie z Boginią!
18 dzień wiosny: Wiosenne Wyścigi Koni
Jeśli twój koń jest dorosły możesz się ścigać. Jeżeli nie - pozostaje ci tylko obstawiać i wymieniać medale na nagrody!
Adamantine: 4 medale
Grzyb: 10 medali
Diament: 14 medali
Broszka: 18 medali
Kolczyki: 20 medali
Krem do opalania: 30 medali
Krem: 35 medali
Maska (maseczka?): 42 medale
Jagoda Mocy: 900 medali
Klejnot Prawdy: 1000 medali
22 dzień wiosny: Festiwal Gotowania
Przynieś swoją potrawę i wygraj! Pamiętaj, że będziesz miał wielu konkurentów z wioski.
1 dzień lata: Dzień Plaży
Weźmiesz udział tylko, jeśli twój pies jest dorosły. Dzień przed przyjdzie Zack i zapyta czy chcesz wziąć udział. Powiedz, że tak (jeśli pies jest dojrzały!!!) a następnego dnia będziesz brał udział w rzucie frisbee (więcej w TYM dziale). Nagrodą jest Jagódka!
7 dzień lata: Walki Kurczaków
Jeśli masz kurczaka, przyjdzie do ciebie Rick. Zapyta, czy weźmiesz udział w walkach. Jeżeli wybierzesz odpowiedz tak, Rick powie żebyś wskazał kuraka mającego walczyć. Wybierz tego z największą ilością serc! Nazajutrz, o 10.00 AM na rynku zacznie się festyn. Jeśli wygrasz trzy rundy, twój kurczak będzie znosił złote jajka.
20 dzień lata: Festiwal Krów
To jest właściwie to co Walki Kurczaków. Tyle, że krowy się nie biją, lecz pozują; wygrywa ta, która ładniej wygląda. Wybierasz więc krowe z największą ilością serc i o 10.00 na rynku ludzie z wioski wybiorą zwyciężczynię, która dawać będzie złote mleko.
24 dzień lata: Sztuczne Ognie
Na plaży o 6.00 PM. Jeśli masz u dziewczyny wysoki poiom serca będziesz mógł oglądać fajerwerki razem z nią, jeśli nie - zobaczysz je sam.
3 dzień jesieni: Festiwal Muzyczny
Przed kościołem o 6.00 PM będzie na ciebie czekał ksiądz Carter. Zagadaj do niego a po chwili będziesz już w kościele. Pogadaj ze wszystkimi a na końcu powiedz Carterowi, że możecie już zaczynać. Oto podział pracy:
Ty - okaryna
Karen - śpiewa swoim pięknym głosem
Mary - podkład na fortepianie
Elli, Ann - podkład na fletach
9 dzień jesieni: Festiwal Plonów
Przynieś coś ze swojej farmy do wielkiego garnka stojącego na rynku. Później wszyscy dostaną jedzenie i można rozchodzić się do domów.
13 dzień jesieni: Pełnia Księżyca
Jeśli masz u którejś z dziewczyn wysoki poziom serca, przyjdz o północy (12.00 AM) na szczyt Wzgórza Matki. Tam zobaczysz księżyc w pełni z tą, która cię kocha.
18 dzień jesieni: Jesienne Wyścigi Koni
To samo co Wiosenne Wyścigi Koni, tylko inna pora roku.
21 dzień jesieni: Festiwal Owiec
To samo co festiwal krów, tylko głównymi bohaterami są owce a ta, która wygra, będzie mogła szczycić się złotą wełną.
30 dzień jesieni: Halloween
Bądź na farmie do przyjścia Purpurowej. Na początku zaopatrz się w kilka czekolad. Zrób to przed Halloween, bo sklepy są chyba zamknięte tego dnia. Pierwsza przyjdzie May, potem Stu a na końcu buntowniczka Purpurowa - uważa ona bowiem, że to niesprawiedliwe, że tylko dzieci dostają w ten dzień słodycze.
14 dzień zimy: Walentynki
Nazwa mówi sama za siebie. Otrzymasz prezenty od dziewczyn!
24 dzień zimy: Wigilia
Jeśli któraś z dziewczyn lubi cię, to dzień wcześniej zaprosi cię do siebie na kolację. Przyjdz o 6.00 PM do jej domu.
30 dzień zimy: Nowy Rok
Idz albo o 6.00 PM na rynek, gdzie zjesz sobie coś i dostaniesz w prezencie ciastko ryżowe, albo na wzgórza o 12.00 AM gdzie ujżysz wschód Słońca.

4. Frizbi
Wszyscy mam nadzieję wiedzą co to jest frisbee. Ale tak dla przypomnienia: jest to zabawa dyskiem; kilka osób rzuca go do siebie na zmianę. W FOMT jest możliwość takiej zabawy ze swoim psem. Warunkami są:
- kupić taki dysk u Won`a za 5000 G
- pies jest dorosły
- jest słoneczny dzień wiosny, lata lub jesieni
Bierzemy więc dysk do plecaka i psa i mkniemy na plażę. Podchodzimy do białej tabliczki między barkiem na plaży a domem Zack`a. Będzie pisało to co powyżej a na końcu "graj" i "nie graj". Wyieramy opcję pierwszą. Na początek wyjaśnienia. A potem możemy grać!

6. Klejnoty
W HM: FoMT mamy możliwość zebrania trzech rodzajów klejnotów. Żeby tego dokonać musimy uzbierać kilka mniejszych klejnocików, z których wytworzy się jeden wielki. Każdy z nich posiada swoją moc.
Klejnot Prawdy: pokazuje aktualny stan twojej siły i zmęczenia. Wygląda tak: Znaleźć go można:
-W budzie dla psa
-W wodopoju dla konia
-Zamień 1000 medali na wyścigu koni
-W latarni na ulicy na północ od rynku
-Między szafkami z książkami, na drugim piętrze biblioteki
-U Won`a za 50000 G
-Wygraj w grze noworocznej w TV w domku w mieście
-W kalendarzu w domku w górach
Kiedy masz wszystkie 8, w lodówce u Thomas`a
Kiedy znajdziesz ostatni klejnot, połączy się on w Klejnot Prawdy.
Klejnot Bogini: ten klejnot regeneruje twoją siłę. Wygląda tak: Znaleźć go można:
- Kopalnia przy wodospadzie, piętro 60
- Kopalnia przy wodospadzie, piętro 102
- Kopalnia przy wodospadzie, piętro 123
- Kopalnia przy wodospadzie, piętro 152
- Kopalnia przy wodospadzie, piętro 155
- Kopalnia przy wodospadzie, piętro 171
- Kopalnia przy wodospadzie, piętro 190
- Kopalnia przy wodospadzie, piętro 202
- Kopalnia przy wodospadzie, piętro 222
Kiedy znajdziesz ostatni klejnot, połączy się on w Klejnot Bogini.
Klejnot Kappy: ten klejnot regeneruje twoje zmęczenie. Wygląda tak: Znaleźć go można:
- Kopalnia zimowa, piętro 0
- Kopalnia zimowa, piętro 40
- Kopalnia zimowa, piętro 60
- Kopalnia zimowa, piętro 80
- Kopalnia zimowa, piętro 120
- Kopalnia zimowa, piętro 140
- Kopalnia zimowa, piętro 160
- Kopalnia zimowa, piętro 180
- Kopalnia zimowa, piętro 255
- Kiedy znajdziesz ostatni klejnot, połączy się on w Klejnot Kappy.

7. Dziewczyny
W grze mamy do wyboru aż sześć dziewczyn, o których względy będziemy mogli się starać. Poniżej macie wszystko o każdej z dziewczyn!
Elli
Pracuje w klinice razem z Doktorem. Stoi za ladą i sprzedaje Bodigizer w wersji zwykłej jak i XL oraz Turbojolt w takich samych wersjach jak Bodigizer. Wersje XL uzyskasz jeśli sprzedasz po 50 sztuk zielonej i niebieskiej koniczyny. Kiedy klinika jest zamknięta (wtorek) Elli siedzi z babcią w jej domku koło biblioteki. Jej babcia, Ellen ma chore nogi, a jej brat Stu jest zbyt młody by się nią zająć. Elli nie cierpi robaków, które czasem przynosi jej Stu. O serce Elli ubiega się Doktor. Masz u Elli spore szanse, gdyż Doktor nie poświęca jej tyle czasu co pracy.
Wydarzenia:
Czarne serce - w klinice w poniedziałek lub wtorek po godzinie 9 rano. Stu pokazał Elli robaka, których ona tak nie znosi. Chłopak wie o tym, ale mimo to zdecydował się ją nastraszyć. Możesz obronić Stu przed Elli, lub poprzeć młodzieńca.
Purpurowe serce - w klinice w czwartek, sobotę lub niedzielę między 9 am a 7 pm. Elli zapyta czy wszystko w porządku i się ucieszy jeśli usłyszy twierdzącą odpowiedź. Lecz wtedy wejdzie Jeff, najwyraźniej nie czując się najlepiej. Doktor poprosi Elli o przyniesienie lekarstwa, lecz ona pomyli się i przyniesie nie to co trzeba. Będziesz mógł ją pocieszyć, lub wytknąć jej błąd.
Niebieskie serce - we wtorek między 9 am a 1 pm w domu Elli. Dowiesz się, że Stu nie chciał zjeść jedzenia przygotowanego przez Elli i uciekł. Masz wybór: albo poszukasz Stu, albo powiesz, że jesteś zajęty. Jeśli zaoferujesz swoją pomoc, znajdziesz Stu przy kościele. Odprowadzisz go do domu, a Elli w podzięce da ci biały kwiat.
Żółte serce - we wtorek między 9 am a 6 pm na plaży. Elli będzie stała na pomoście. Będzie myślała o jej młodszym bracie, Stu. Zapyta cię czy nie przeszkadzają ci jego żarty z robakami, czy powinna mu tego zakazać. Powiedz jej, żeby siętym nie zamartwiała, wtedy ona podziękuje ci i pójdzie pobawić się ze Stu.
List od dziadka - we wtorek między 9 am a 1 pm w domku Elli. Kiedy wejdziesz do budynku, ujrzysz Elli, Ellen i Stu rozmawiających. Po krótkiej konwersacji Elli powie, że we wtorki klinika jest zamknięta i ma czas na czytanie książek o medycynie. Wtedy przypomni sobie, że zapomniała oddać Doktorowi książkę i zacznie jej szukać. Między innymi pozycjami znajdzie na półce list zaadresowany do Ellen od jej męża! Elli przeczyta list, w którym pisze, że mąż Ellen jest szczęśliwy z tego, że ma taką wspaniałą żonę. Chłopak zbyt się wstydził przekazać list własnoręcznie, więc ukrył go między książkami. Ellen powie, że ten list jest jej skarbem.
Choroba Stu - we wtorek między 9 am a 1 pm w domu Elli. Elli martwi się o Stu, bo nienajlepiej wygląda. Dziewczyna poprosi cię, żebyś zabrał Stu do kliniki, a sama pójdzie poszukać Doktora. Po chwili, w klinice, Doktor powie, że Stu trochę się przeziębił, i że mu to przejdzie. Elli podziękuje ci i zostaniesz poproszony o zaprowadzenie Stu do domu. Dziewczyna natomiast wróci tam dopiero kilka godzin później....
Co Elli lubi?
Red Magic Grass, ciepłe mleko, Blue Magic Grass, mleko, Elli Leaves, kwiaty, diamenty, truskawki, mleko truskawkowe.
Urodziny ma 16 lub 20 dnia wiosny.
Rywalem jest Doktor.
Karen
Karen mieszka w supermarkecie razem z mamą Sashą i tatą Jeff`em. Rano można ją spotkać przed sklepem na ławce z Rick`iem, a przed południem w sypialni (drzwi są w supermarkecie). Czasem też pomaga ojcu w prowadzeniu sklepu. Karen lubi wino i spacery po plaży w świetle księżyca. Dlatego też można ją spotkać prawie co noc na Plaży Minerałów.
Wydarzenia:
Czarne serce - w środę lub w piątek między 10 am a 1 pm w supermarkecie, jeśli masz jedno wolne miejsce w plecaku. Po wejściu do budynku spotkasz Karen, która już wie, że pracujesz na farmie i chce ci w tym pomóc. Dlatego też prosi ojca o paczkę trawy dla ciebie. Ten nie ma zbyt dużej ochoty dawać coś komuś za darmo, ale po namowie Karen i Sashy zgadza się, a ty zyskujesz darmową trawę!
Purpurowe serce - w supermarkecie między 10 am a 1 pm. Po wejściu do sklepu zobaczysz Karen kłócącą się z matką. Poszło o to, jakie kwiaty mają dać Doktorowi w podzięce za zajęcie się chorym kuzynem Karen. Jeśli zagłosujesz na kwiaty Karen, będzie cię bardziej lubiła.
Niebieskie serce - w supermarkecie między 10 am a 1 pm. W sklepie zobaczysz Karen, Sashę, Jeff`a i Duke`a rozmawiających. Okazuje się, że gdy urodziła się Karen, Duke zrobił specjalnie dla niej wino z etykietką z napisam "Karen". Teraz Karen idzie odebrać butelkę, a ty możesz jej towarzyszyć. Jeśli się zgodzisz, to w trójkę (ty, Karen i Duke) pójdziecie do winiarni. Po chwili okazuje się, że Duke nie zrobił jednej butelki, ale trzy skrzynki wina ze specjalną etykietką! Karen poprosi cię o pomoc w zaniesieniu tego do jej domu, a potem w podzięce dostaniesz butelkę wina z tej specjalnej edycji.
Żółte serce - w poniedziałek, czwartek lub sobotę między 10 am a 1 pm w supermarkecie. Karen upichciła cośw kuchni i poprosiła rodziców o spróbowanie potrawy. Po posmakowaniu Jeff i Sasha stwierdzili, że ich córka nie potrafi gotować. Kiedy cała trójka zobaczyła, że wszedłeś do sklepu, dwoje z nich ucieszyło się z tego powodu. Teraz ciebie wrobiono w testowanie umiejętności Karen Razz. Zgódź się, a cała przygoda skończy się w szpitalnym łóżku!
Nawalony Duke - między 7pm a 10 pm w niedzielę w Inn, kiedy serce u Karen jest na poziomie zielonym lub wyższym. W środku zobaczysz Karen zakładającą się z Duke`m o to, które z nich więcej wypije. Jak wygra Karen to Duke będzie musiał spłacić dług zaciągnięty u Jeff`a, natomiast jeśli wygra Duke, dług zostanie wymazany. Zostaniesz poproszony o sędziowanie. Zgódź się, a zobaczysz Duke`a na deskach. Karen wygra! Potem, bardzo pijana, wróci do domu, a Doug poprosi cię o zaprowadzenie Duke`a do winiarni (jakby jeszcze nie miał dość Razz). Manna nie będzie szczęśliwa, gdy zobaczy męża w takim stanie...
Złoty serwis - między 11 am a 4 pm w domku Zack`a. Wejdź do chatki, a w chwile później to samo co ty zrobi Karen. Zack będzie zaskoczony nagłą wizytą, natomiast Won będzie wniebowzięty. Chłopak po cichu podkochuje się w dziewczynie. Pozwoli jej wziąść co tylko zechce z jego sklepu za friko! Po wyjściu Karen, Zack też będzie chciał coś wziąść, ale Won powie, że Złoty Serwis się skończył i trzeba płacić za wszystko.
Co Karen lubi?
Pizza, frytki, popkorn, wino, ser, trufle, pędy bambusa, diamenty, perfumy.
Urodziny ma 15 lub 23 dnia jesieni.
Rywal to Rick.
Popuri
Popuri mieszka na Poultry Farm z jej matką Lillą i bratem Rick`iem. Ojciec Popuri wyjechał z wioski w poszukiwaniu lekarstwa dla swojej żony. Rano Popuri najczęściej jest przy gorących źródłach, potem w domu. W niedziele jest w kościele i na rynku. Jest jedyną dziewczyną, która lubi chwasty. Można ją łatwo poderwać, ponieważ twój rywal odwiedza Mineral Town raz w roku, na lato. Ale jeśli wybierzesz inną, Poprui wyjedzie razem z Kai`em i będziesz mógł ją odwiedzać tylko przez jedną porę roku.
Wydarzenia:
Czarne serce - przed domem Popuri między 10 am a 6 pm w środe lub w piątek. Zobaczysz uciekającą kurę i Popuri, która ją goni. Złapiesz ją dla dziewczyny, a ona ci podziękuje. Zapyta, czy lubisz kury. Jeśli odpowiesz, że lubisz, to ona powie, że tacy ludzie są dobrzy. Żeby mieć to wydarzenie, trzeba wejść i wyjść z domu kowala Saibary).
Purpurowe serce - Popuri przyjdzie do ciebie i poprosi cię, żebyś ją oprowadził po twojej farmie. Jeśli się zgodzisz, będziecie chodzić od budynku do budyku, a dziewczyna będzie komentowała wszystko. Wycieczka skończy się o 1 pm.
Niebieskie serce - w kościele między 10 am a 1 pm. Wewnątrz budynku będzie Carter, Popuri, May i Stu. May chce się bawić w dom, więc Carter jest tatą a Popuri mamą. Kiedy ciebie zobaczą, spytają, czy nie pobawiłbyś się z nimi. Zgódź się, a zobaczysz ciekawą historyjkę przy gorących źródłach.
Żółte serce - w domku na Poultry Farm między 11 am a 1 pm. Rick i Popuri kłócą się o to, czy ich ojciec dobrze zrobił opuszczając wioskę w poszukiwaniu lekarstwa dla Lilly. Natomiast Lilla chce ich uspokoić. Kiedy zobaczą, że wszedłeś, zapytają, które z nich ma rację. Rick twierdzi, że ich ojciec dobrze zrobił, a Popuri, że źle. Wybierz trzecią opcję, stając po stronie Lilly, a cała trójka cię polubi.
Biznes - między 5 pm a 7 pm w sklepie Kai`a, w lato. Właściciel powie, że interes nie kręci się najlepiej. Wtedy wejdzie Popuri i powie, że znalazła kilku klientów. Poproszą cię o pomoc, a jeśli się zgodzisz, będziesz miał szansę zobaczyć nietypowych ludzi! Przyjdą takie osobistości jak Kappa, skrzaty, Gourmet we własnej osobie czy nawet Luu i Van z Forget-Me-Not Valley!!!
Kup naszyjnik - w sklepie Kai`a, między 5 pm a 7 pm w lato, kiedy Kai i Popuri się ożenią. Kai będzie sobie spokojnie gotował, a Popuri nieśmiało zapyta go, czy nie poszedłby z nią obejrzeć pięknych naszyjników u Saibary. Kai zapyta czy takie rzeczy nie są za drogie. Popuri powie, że są, i to bardzo, a wtedy Kai nie zgodzi się na kupno. Dziewczyna wścieknie się na niego.
Dziecięca troska - w lato w domku Lilly. Kiedy wejdziesz do budynku, Lilla powie, że dziś zamknięte, bo nie czuje się najlepiej. Zapytasz gdzie są jej dzieci, a ona powie, że nie ma pojęcia. Po chwili wpadnie Rick z lekarstwem z kliniki, a następnie to samo uczyni Popuri. Okazuje się, że oboje kupili leki i teraz mają ich za dużo. Lilla będzie się cieszyć, że ma takie dbające o nią dzieci.
Paczka Popuri - we wiosnę, między 10 a 17 dniem w chatce Zack`a. Wewnątrz zastaniesz Popuri i Zack`a rozmawiających. Dziewczyna zapyta, czy paczka już doszła. Zack powie, że tak, ale nie może nic powiedzieć Lilly. Później dowiesz się, że tajemnicza paczka to prezent dla mamy Popuri, która ma urodziny 19 dnia wiosny. Jeśli dochowasz tajemnicy, Popuri bardziej cię polubi.
Co Popuri lubi?
Omlet, jajka, truskawki, jabłka, czekoladę, lody, diamenty.
Urodziny ma 3 lub 10 dnia lata.
Rywal: Kai
Mary
Mary mieszka w domu obok biblioteki z mamą Anną i tatą Basil`em. Pracuje w bibliotece, więc nie ma daleko do pracy. Spotkasz ją albo z rodziną na wzgórzach albo w bibliotece. Mary lubi książki, pisze swoją własną powieść.
Wydarzenia:
Czarne serce - między 10 am a 4 pm w bibliotece. Dowiesz się, że Mary pisze nową książkę.
Purpurowe serce - w czwartek, sobotę lub niedzielę między 10 am a 4 pm w bibliotece. Mary nie może znaleźć pewnej książki i prosi cięo pomoc. Po kilku chwilach znajdujesz zaginioną książkę i Mary jest ci bardzo wdzięczna.
Niebieskie serce - na szczycie Wzgórza Matki w poniedziałek, musisz mieć wolne miejsce w plecaku. Okazuje się, że Mary podczas sprzątania znalazła książkę i chciała ją przeczytać w miejscu z ładnym widokiem. Potem zapyta cię, czy kiedyś płakałeś podczas czytania naprawdę dobrej książki. Odpowiedz jej "Sometimes" (czasami) a dostaniesz od niej książkę, którą czytała!
Żółte serce - w poniedziałek między 10 am a 1 pm w domu Basil`a. Wewnątrz domu Anna i Basil będą o czymś rozmawiać. Kiedy cię zobaczą, poproszą cię o pocieszenie Mary, która jest na drugim piętrze. Pójdziesz tam i nakłonisz Mary do zejścia na dół. Kiedy to zrobisz, dziewczyna wyjaśni rodzicom, że ma dylemat, gdyż nie wie o czym napisać powieść. Zostaniesz zapytany o temat i będziesz miał do wyboru: "I don`t know" (nie wiem), praca Basila lub praca na farmie. Wybierz ostatnią opcję, a wszyscy będą zadowoleni. Mary zapta, czy posiedzisz z nią chwilkę, by opowiedzieć o pracy na farmie. "Chwilka" trochę się przedłuży i z jej domu wyjdziesz o 6 pm.
Pomocna Mary - w słoneczny dzień, między 11 am a 6 pm za chatką Gotz`a, kiedy się ożenisz. Znajdziesz tam Mary szukającą różnych ziół dla ojca. Powiedz, że to miłe z jej strony. Dziewczyna ucieszy się i życzy ci powodzenia na farmie.
Co Mary lubi?
Sok warzywny, relaksującą herbatę, winogrona, grzyby, niektóre koniczyny, diamenty, perfumy, Bodigizer, Turbojolt.
Urodziny obchodzi 20 lub 25 dnia zimy.
Rywalem jest Gray.
Ann
Ann mieszka w Inn, czyli miejscowej gospodzie, razem z ojcem Doug`iem. W Inn mieszka też Gray, Cliff i Kai. Ojciec bardzo kocha swoją córkę i jest z niej dumny. Ann odziedziczyła po ojcu talent do gotowania, dlatego często wygrywa w Festiwalu Gotowania. Dziewczyna lubi też porządek, sprząta pokoje gościnne w gospodzie. Z rana najczęściej jest przy gorących źródłach, a przez resztę dnia przebywa na pierwszym lub drugim piętrze Inn`u.
Wydarzenia:
Czarne serce - w Inn między 11 am a 1 pm. W budynku zastaniesz Ann, która zapyta czy nie zjadłbyś czegoś. Zgódź się, a dostaniesz jedzenie za friko.
Purpurowe serce - w Inn między 10 am a 1 pm w środę, czwartek, piątek lub sobotę. Wejdź na drugie piętro, w jednym z pokoi zastaniesz śpiewającą Ann. Dziewczyna zapyta cię, czy lubisz sprzątać. Odpowiedz, że tak a dziewczyna cię polubi.
Niebieskie serce - w Inn w poniedziałek lub piątek. Zastaniesz tam Ann i Douga rozmawiajćaych. Doug będzie wyraźnie zmartwiony, gdyż jego córka źle wygląda. Kiedy cię zobaczy, zapyta co powinien zrobić. Powiedz, żeby ją zabrał do kliniki. Tam Ann poczuje się znacznie lepiej, a Doktor powie, że dziewczyna się czymś struła. Wtedy Ann , zapytana co jadła, wyrecytuje trochę przydługą listę rzeczy. Jadła m.in. omlet ryżowy, tempurę, lody i ciastka. Nic więc dziwnego, że źle się po tym wszystkim czuła! Po powrocie do Inn`u Ann przeprosi za zamieszanie wokól jej osoby i w podzięce da ci jej ulubioną zabawkę: muzyczne pudło.
Żółte serce - we wtorek, czwartek, sobotę lub niedzielę między 10 am a 7 pm w Inn`ie. Doug zapyta cię, czy lubisz jego córkę. Odpowiedz pozytywnie, a uszczęśliwisz go. Potem wejdzie Ann i zapyta o czym rozmawialiście. Doug powie, że o niej, a ona odpowie, że nie chce by jej ojciec rozmawiał z tobą na takie tematy.
Coś o Ann - w deszczowy dzień, między 6 am a 8 am, w Inn`ie kiedy Ann poślubi Cliff`a. Cliff powie, że Ann nie zachowuje się jak normalna dziewczyna. Ann nie chce być taka jak wszystkie inne, ale Cliff powie, że jego siora jest o wiele bardziej kobieca od Ann.
Kłotnia Duog`a i Duke`a - w deszczowy lub śnieżny dzień, w Inn`ie, jeśli Ann ma serce na poziomie purpurowym lub wyższym. Doug i Duke się o coś kłócą, a Ann chce ich uspokoić. Poprosi cię o pomoc, a jeśli się zgodzisz, farmer podejdzie do mężczyzn i ich rozdzieli. Oboje będą poirytowani, że im przeszkadzasz, ale przez to zapomną o co się kłócili. Na ich twarze powrócą uśmiechy i obaj przysięgną, że już nie będą się sprzeczać. Thomas będzie szczęśliwy, że może w spokoju skończyć posiłek.
Co Ann lubi?
Ryżowe truffle, ciastka, dania z jajkami, mleko truskawkowe, słodycze, ryżowe kulki, kanapki, perfumy, diamenty.
Urodzona 17 lub 22 dnia lata.
Rywal to Cliff.
Bogini
Bogini mieszka w małym jeziorku koło gorących źródeł, do którego wpada wodospad. Możesz ją obdarowywać prezentami wrzucając je do jej jeziorka. Czasem dostaniesz od niej prezent! Wrzuciwszy "ofiarę" do wody, wyskoczy Bogini, podziękuje za dar i zapyta czy chcesz połączyć się z NGC. Z Boginią możesz ożenić się dopiero w 5 lub późniejszym roku. W przeciwieństwie do innych dziewczyn, nie ma w wiosce chłopaka, który mógłby rywalizować z tobą o jej serce. Żeby ożenić się z Boginią musisz wypełnić poszczególne "zadania":
- sprzedać co najmniej po jednej sztuce wszystkiego co da się sprzedać.
- złapać wszystkie rodzaje ryb, w tym 6 królów.
- kupić duże łóżko do domu.
- zapytać Cartera w konfesjonale o "Marry the HG".
- wykopać każdy rodzaj przedmiotów z obu kopalni.
- zebrać wszystkie Klejnoty Prawdy.
Wydarzenia:
Bogini nie bierze udziału w żadnych specjalnych wydarzeniach. Jednak w pewnych momentach gry wyskakuje, żeby ci pogratulować, np. kiedy zejdziesz na 100, 200 i 255 piętro kopalni przy wodospadzie, kiedy zrobisz 10000, 100000, milion, bilion kroków na pedometrze, kiedy złapiesz (tu któaś z w/w liczb) ryb czy sprzedasz (w/w liczba) słodkich ziemniaków.
Co Bogini lubi?
Ananasy, truskawki, warzywa z farmy, jajka, mleko, kwiaty, relaksującą herbatkę.
Urodziny ma 8 lub 9 dnia wiosny.

8. Mieszkańcy
Anna - matka Mary, żona Basil`a. Mieszka w domku, razem z mężem i córką, przy bibliotece. Annę najczęściej można spotkać w domu i na rynku - w kółku plotkarskim. Urodzona 23 dnia jesieni, lubi miód, jabłka, jajka, słodkie ziemniaki i truskawki.
Barley - Barley prowadzi Yodel Farm, gdzie możesz kupić krowy, owce oraz kilka innych rzeczy. Barley ma wnuczkę o imieniu May. Najwięcej czasu przesiaduje w domu, ale w poniedziałki jest przy gorących źródłach. Urodzony 17 dnia wiosny, lubi gotowane jajka i ryż.
Basil - jest mężem Anny i ojcem Mary. Interesuje się przyrodą. Spaceruje po Wzgórzy Matki i obserwuje rośliny, o których napisał wiele książek (poczytać je można w bibliotece). Urodzony 11 dnia lata, lubi koniczynę, dzikie winogrona, grzyby.
Carter - jest księdzem, mieszka i pracuje w kościele. Właśnie tam, lub w pobliżu tego budynku, go znajdziesz. W niektóre dni możesz się u niego wyspowiadać. Jeśli jesteście przyjaciółmi, Carter będzie ci opowiadał długie i nudnawe historie ze swego życia, a także pozwoli ci wchodzić do drzwi po prawej stronie w kościele. Carter ma urodziny 20 dnia jesieni, lubi rzepę, jajka i ryby.
Doug - prowadzi Inn, miejscową gospodę. Tu też mieszka wraz ze swoją córką Ann. Jest wspaniałym kucharzem. Co roku wspomina swą zmarłą żonę na wzgórzach. Urodzony 11 dnia zimy, lubi jabłka i miód.
Duke - prowadzi wraz z żoną Manną winiarnię AJA. Nazwali ją tak po swojej córce, która wyjechała z Mineral Town. Duke`a znajdziesz albo w winiarni, albo w gospodzie. Urodzony 15 dnia zimy, lubi wino i bakłażany.
Ellen - babcia Elli i Stu. Ellen ma chore nogi i cały dzień spędza w domu, siedząc w bujanym fotelu. Jeśli dasz Ellen włócznę, zrobi ci ona skarpetę. Powieś ją na haku, a dostaniesz Gwiazdkowy prezent!
Gourmet - co roku jest sędzią na festiwalu gotowania. Oprócz tego dnia możesz jeszcze zobaczyć Gourmeta w jednym z wydarzeń w wiosce.
Gotz - jest drwalem żyjącym w drewnianym domku w lesie, na południe od twojej farmy. Dzięki niemu rozbudujesz dom. Spotkasz go w jego domie lub przy jeziorze Kappy. Raz w tygodniu jest w supermarkecie. Urodzony 2 dnia jesieni, lubi jabłka, miód i olej.
Harris - jest stróżem prawa pilnującym porządku w Mineral Town. Mieszka razem z Thomasem. Codziennie patroluje wioskę, a podczas tej czynności zatrzymuje się u Barley`a, Gotza czy w Inn`ie. Kiedy zajdzie słońce, Harris stoi niedaleko swojego domu. Urodziny obchodzi 4 dnia lata, lubi gotowane jajka.
Jeff - mąż Sashy, ojciec Karen. Jest sprzedawcą w supermarkecie. Lubi rysować, ale nie sprzedaje swoich dzieł, jest uległy wobec innych i sprzedaje wszystkim na kredyt. Urodzony 29 dnia zimy, lubi soki owocowe, miód, płatki kukurydziane.
Lilla - jest matką Popurii i Ricka, a żoną Rod`a. Pracuje i mieszka na Poultry Farm, gdzie kupisz kury i kilka innych rzeczy. Lillia spotyka się z innymi kobietami z wioski na rynku, tworząc w ten sposób kółko plotkarskie Mineral Town Very Happy. Urodziny obchodzi 19 dnia wiosny, lubi pomidory i mleko.
Manna - żona Duke`a. Sprzedaje wino i sok winogronowy w winiarni AJA. Po południu chodzi na rynek, żeby poplotkować z pozostałymi kobietami z wioski. Manna wg mnie za dużo mówi, spróbujcie do niej zagadać, gdy krząta się po kuchni w winiarni Razz. Urodziny obchodzi 11 dnia jesieni, lubi mleko i miód.
May - wnuczka Barley`a. Mieszka wraz z dziadkiem na Yodel Farm. Spotkasz ją albo u niej w domu, albo przed kościołem, gdzie bawi się razem ze Stu. Urodzona 26 dnia zimy, lubi owocowe soki, jabłka i miód.
Saibara - dziadek Graya. Jest miejscowym kowalem, całe dnie spędza w swoim domu, który jest także jego miejscem pracy. Koło 8 pm najczęściej siedzi w barze. Urodziny ma 11 dnia wiosny, lubi rzepę i Adamantite.
Stu - wnuk Ellen, brat Elli. Mieszka wraz z babcią i siostrą w domku koło biblioteki. Jeśli nie siedzi w domu, to bawi się z May przy kościele. Lubi szukać robaków. Urodzony 5 dnia jesieni, lubi czekoladę i miód.
Sasha - żona Jeff`a, matka Karen. Znajdziesz ją albo w supermarkecie albo na rynku, gdzie plotkuje z dwoma innymi kobietami z wioski. Czasami odwiedza Lillię w jej domu. Urodziny obchodzi 30 dnia wiosny, lubi kwiaty.
Thomas - burmistrz Mineral Town. Najczęściej siedzi w domu, ale chodzi też czasem na rynek, do sklepu lub odwiedza Ellen. Jest prawie łysu i kurduplowaty (nosi cylinder, żeby zakryć łysinę Razz) Urodzimy ma 25 dnia lata, lubi winiacza.
Won - akwizytor ze Wschodu. Mieszka u Zack`a, czasem przychodzi do twojego domu, żeby ci wcisnąć jakiś badziew po wysokich cenach. Urodziny ma 19 dnia zimy, lubi jabłka, złote jajka.
Zack - jeden z ważniejszych ludzi w grze. To on kupuje od nas wszystkie nasze produkty. Mieszka sobie z Won`em w chatce nad morzem. Po twój towar przychodzi o 5 pm, w święta robi sobie wolne. Urodziny ma 29 dnia lata, lubi pomidry i ser.
"Dziwni" mieszkańcy Mineral Town:
Bogini Żniw - miejscowa Bogini. Mieszka w jeziorku, do którego wpada wodospad. Jest jedną z pięciu dziewczyn, z którymi można się ożenić. Więcej w dziale Dziewczyny.
Kappa - mieszka w jeziorze na Wzgórzu Matki. W FoMT jest po to, żebyś dostał Niebieską Jagodę, ale w FoMT FG jest jednym z chłopaków do poderwania. Urodziny ma niewiadomo kiedy, lubi ogórki.
Skrzaty - mieszkają w chatce za kościołem. Więcej o nich w dziale Skrzaty.
Pozostałe postacie z HM: FoMT:
Anna - zmarła żona Douga.
Aja - córka Manny i Duke`a, która wyjechała do miasta. Na jej cześć winiarnię nazwano AJA Winery.
Luu - mieszka w Forget-Me-Not Valley, z mężem Tei`em i synem Rokku. Przyjedzie do Mineral Town, gdy połączysz HM: AWL i HM: FoMT specjalnym kablem. Luu zatrzyma się w Inn i co tydzień ujawni ci jeden przepis. Lubi potrawy, które upichciłeś.
Rod - ojciec Popurii i Ricka, mąż Lilii. Wyjechał z Mineral Town w poszukiwaniu tajemniczego kwiatu mającego wyleczyć jego żonę.
Van - przybędzie do Mineral Town po podłączeniu FoMT do AWL specjalnym kablem. Będzie mieszkał w Inn, kupisz od niego gramofon, który - tak jak w AWL - zmienia muzykę na farmie dzięki różnym płytom, płyty oraz rudy do ulepszania narzędzi. Kiedy się urodził, nie wiadomo, lubi skraby piratów, diamenty, wełnę X.

9.Mapa
Twoja farma: miejsce, gdzie mieszkasz i pracujesz.Znajduje się tu twój dom, pomieszczenia dla zwierząt, pole, drzewo na którym żyją pszczoły i kilka innych rzeczy.
Bogini: jest to małe jeziorko, w którym mieszka Bogini.
Gorące źródła: w tym miejscu z ziemi wypływa gorąca woda. Wchodząc do niej regenerujesz swe siły.
Kopalnia rud: w tej kopalni znajdziesz różne cenne rudy a także Klejnoty Bogini.
Kopalnia zimowa: na zimę jeziorko w którym żyje Kappa zamarźnie. Wtedy będziesz miał dostęp do kopalni zimowej. Są tam różnego rodzaju kamienie szlachetne oraz Klejnoty Kappy.
Szczyt Wzgórza Matki: jest to szczyt góry. Możesz stąd podziwiać krajobraz, zobaczysz też w oddali Forget-Me-Not-Valley, wioskę znaną z części AWL.
Dom Basila: mieszka tu Basil wraz z żoną Anną i córką Mary.
Biblioteka: miejsce pracy Mary. Znajdziesz tu mnóstwo książek, często przesiaduje tu Gray.
Dom Ellen: mieszka tu Ellen wraz z wnukami Stu i Elli.
Dom Majora: mieszka tu Thomas, Major wioski wraz z miejscowym stróżem prawa, Harris`em.
Sklep: jest to miejscowy sklep. Znajdziesz tu nasiona, produkty spożywcze oraz papier do pakowania. Mieszka tu Jeff wraz z żoną Sashą i córką Karen.
Klinika: możesz tu kupić lekarstwa oraz się zbadać. Trafisz tu kiedy zemdlejesz z wysiłku fizycznego. Mieszka tu Doktor, a pracuje Elli.
Kościół: mieszka tu ksiądz Carter. Możesz się tu wyspowiadać i pobłogosławić narzędzia. Znajdują się tu także tajemnicze drzwi....
Szałas skrzatów: jest to mieszkanie siedmiu małych skrzatów. Możesz się z nimi bawić w różne gry, a także zatrudnić je do pomocy na farmie!
Winiarnia: mieszka tu Duke wraz z żoną Manną. Od Manny kupisz wino oraz sok grejfrutowy. Pierwszego roku, w jesień, otrzymasz prośbę o pomoc w zbieraniu winogron.
Inn: bar prowadzony przez Douga i jego córkę, Ann. Kupisz tu posiłek na każdą porę dnia. Jest to także miejsce spotkań przy alkoholu dla prawdziwych mężczyzn i Karen.
Kowal: mieszka tu Saibara, a pracuje Gray. Tu zamówisz ulepszone narzędzia lub nowe maszyny na farmę.
Rynek: miejsce, gdzie odbywa się większość festiwali. Kobiety z wioski zbierają się tu na plotki.
Sklep Kai`a: otwierany tylko latem, gdy Kai przybywa do wioski. Znajdziesz tu różne przysmaki, a także poznasz niespotykanych narmalnie ludzi (w trakcie jednego z wydarzeń)
Dom Zack`a: mieszka tu Zack, kupiec twoich produktów oraz Won, sprzedawca ze wschodu.
Plaża: miejsce kilku festiwali. Możesz tu łowić, trenować psa w rzucie frisbee, lub po prostu wsłuchać się w szum morza.
Farma Yodel`a: mieszka tu Barley Yodel wraz ze swoją wnuczką May. Możesz tu kupić zwierzęta do obory oraz przydatne do opieki nad nimi przedmioty.
Kurza ferma: mieszka tu Lila wraz ze swoimi dziećmi: Popuri i Rickiem. Kupisz tu kury oraz przedmioty do opieki nad nimi.
Drwal: mieszka tu drwal Gotz. Często znajdziesz tu policjanta Harrisa. Możesz tu zamówić rozbudowę budynków na farmie, dobudować sobie nowy dom lub po prostu dokupić drewno.

10. Siła i zmęczenie
Siła(Stamina):
Siła spada, gdy używasz narzędzi. Żeby przywrócić sobie siłę:
- Śpimy
- Kąpiemy się w gorących źródłach (czekaj około godziny od zaśnięcia farmera)
- Jemy (możemy zjeść prawie każdą roślinę znalezioną w lesie oprócz chwastów itp., ale niektóre koniczyny oraz muchomory odejmują nam siłę.)
- Wkładamy kwiatka do Wazonu (kup od Won`a za 5000 G)
Zmęczenia(Fatigue):
Jeśli pracujesz w czasie deszczu, po nocach, lub gdy nie masz siły podwyższa ci się poziom zmęczenia. Gdy będziesz zbyt wymęczony, zmienisz kolor twarzy, a następnie trafisz do kliniki. Żeby zmniejszyć zmęczenie:
- Śpimy
- Kąpiemy się w gorących źródłach (patrz pkt przy sile)
- Jemy posiłki (patrz pkt przy sile)
- Wkładamy kwiatek do Wazy (patrz pkt przy sile)
- Wkładamy do kominka drewno (Tylko na zimę!)
Siłę podwyższają nam też Power Berry, czyli Jagody Mocy. Poniżej spis położenia wszystkich owoców:
W polu - znajdziesz ją kopiąc motyką na twoim polu.
Za medale - wymień za 900 medali podczas wyścigów koni (medale na nagrody wymienia Thomas).
Wyścig koni - wygraj wyścigi koni w drugim roku, a dostaniesz jedną.
Rzut frisbee - wygraj zawody w rzucie dyskiem frisbee.
Bogini - wrzucaj do jeziorka Bogini warzywa przez 10 dni, a dostaniesz kolejną.
W morzu - wyłów ją wędką na 5 poziomie, tylko w zimę.
Kopalnia - wykop motyką na 100 piętrze kopalni przy wodospadzie.
Kopalnia zimowa - znajdziesz ją za zimową kopalnią (podczas zimy jeziorko Kappy zamarźnie, wtedy weź jagodę).
Kopalnia zimowa - wykop w tej kopalni motyką, jagoda jest na 19 piętrze.
TV Shopping - kupisz ją za 10 000 G w sobotnim programie "TV Shopping".
Jeziorko Kappy - Obojętnie o jakiej porze roku, oprócz zimy, wrzuć do jeziorka na Wzgórzu Matki dwa ogórki. Wyjdzie wtedy Kappa i poprosi, żeby go zostawić. Przez następne dziesięć dni wrzucaj po jednym ogórku dziennie. Dziesiątego dnia Kappa da ci Blue Power Berry (niebieską jagodę mocy). Dzięki niej nasz farmer będzie się męczył tak samo jak w słoneczne dni jak i w deszczowe, gdyż jak wiadomo, podczas deszczu trudniej się pracuje i szybciej się można zmęczyć.

11. Narzędzia
To oczywiste, że każdy farmer potrzebuje narzędzi do pracy. Oto ceny, zdjęcia i opisy tych, które występują w HM: FOMT.

- Topór: tniesz nim patyki i pnie drzew. CENA: masz go od początku.
- Motyka: orzesz nią pole, lub kopiesz w kopalniach. CENA: masz ją od początku.
- Konewka: do podlewania nasion i roślin. Napełnisz ją w rzece, stawie lub jeziorze. CENA: masz ją od początku.
- Wędka: służy do łowienia ryb. CENA: dostaniesz ją od Zacka.
- Sierp: kosisz nim trawę. Jest to bardzo stare narzędzie, zwłaszcza w erze kosiarek Smile Twórcy gry mogliby się chociaż szarpnąć na kosę. CENA: masz go od początku.
- Dojarka: wydoisz nią krowy, ale muszą one być zdrowe i dorosłe. CENA: 2000 G
- Młot: rozbijasz nim kamyki, kamienie i głazy. Uderz nim w miejsce zaorane, a ziemia znów stanie się świeża. Możesz też pozbyć się nim pogryzionych pniaków. CENA: masz go od początku.
- Nożyce: ostrzyszesz nimi owczą wełnę. CENA: 1800 G
- Szczotka: wyszczotkujesz nią owce, krowy i konia. CENA: 800 G
- Maszyna do produkcji majonezu/sera/włóczki: musisz mieć rozbudowany kurnik/stodołę, w zależności którą z maszyn chcesz kupić. Przetwarza ona jajka na majonez, wełnę na włóczkę a mleko na ser. CENA: 20000 G
- Teraz troszkę o ulepszaniu narzędzi:
- Żeby ulepszyć sobie narzędzia na wyższy poziom, musisz ich używać. Sprawdzaj co jakiś czas w statystykach kolor paska danego narzędzia. Kolory pasków odpowiadajom kolorom rud, które możesz wykopać w kopani na jeziorze lub tej przy wodospadzie. Jeśli więc masz brązowy kolor paska, musisz wykopać brązową rudę, jeśli pasek jest srebrny, musisz znaleźć rudę koloru srebrnego itd.
- Pasek brązowy: brązowa ruda + 1000 G
- Pasek srebrny: srebrna ruda + 2000 G
- Pasek złoty: złota ruda + 3000 G
- Pasek niebieski: niebieska ruda + 4000 G
- Na tym kończy się ulepszanie twoich narzędzi. Lecz, jeśli chcesz mieć jeszcze lepsze, możesz sobie poszukać w kopalni na jeziorku (tylko w zimie) narzędzi przeklętych (cursed tools). Są na coraz niższych piętrach i bardzo trudno je znaleźć. Czasem trzeba po kilka razy przekopywać ziemię, ja odnalazłem wszystkie narzędzia dopiero w trzecią zimę!
Narzędzia przeklęte:
- Piętro 29: przeklęta wędka. Złowisz nią skarb piratów, skamieliny, Króla ryb. Użyj 225 razy, żeby pobłogosławić.
- Piętro 39: przeklęta motyka. Kopie pole 13x3, pobłogosławisz u Cartera (musisz wejść w odpowiedni dzień do konfesjonału, wybrać opcję błogosławienia, zapłacić 1000 G. I tak 10 razy z każdym narzędziem, które musi być błogosławione przez Cartera).
- Piętro 49: przeklęty topór. Zcina wszystkie pniaki na ekranie. Użyj 225 razy, żeby pobłogosławić.
- Piętro 59: przeklęty młot. Niszczy wszystkie kamienie za jednym uderzeniem. Noś 10 dni pod rząd w dłoni żeby pobłogosławić.
- Piętro 69: przeklęta konewka. Podlewa pole 13x6. Pobłogosław u Cartera podobnie jak motykę.
- Piętro 79: przeklęty sierp. Zcina trawę na polu 9x9. Noś w dłoni 10 dni pod rząd, żeby pobłogosławić.
Narzędzia Mityczne:
- Żeby doprowadzić narzędzia do ostatniego poziomu musisz mieć wszystkie narzędzia błogosławione i kamienie mityczne (jedno narzędzie=jeden kamień). Kiedy już pobłogosławisz wszystkie narzędzia, udaj się do kopalni przy wodospadzie i wykop kamienie na jej 60 piętrze. Nie zawsze możesz znaleźć kamienie mityczne, więc próbuj kilka(naście) razy. Kiedy już będziesz miał to wszystko, idź do Saibary, daj mu narzędzie, kamień i... 50000 G! A jeden kamień mityczny możesz sprzedać za 20000 G.
- Mityczny młot: niszczy wszystkie kamienie na ekranie.
- Mityczny topór: niszczy wszystkie pniaki na ekranie zużywając 50% mniej energii niż narzędzia błogosławione.
- Mityczny sierp: zcina trawę o polu 15x15.
- Mityczna motyka: kopie pole o boku 18x5.
- Mityczna wędka: częściej łowi skarby i skamieliny.
- Mityczna konewka: podlewa pole o boku 21x12.

12. Przepisy
Majonez (S) - jajko, olej, trzepaczka, ocet
Majonez (M) - dobre jajko, olej, trzepaczka, ocet
Majonez (L) - duże jajko, olej, trzepaczka, ocet
Majonez (G) - złote jajko, olej, trzepaczka, ocet
Majonez (P) - jajko P, olej, trzepaczka, ocet
Majonez (X) - jajko X, olej, trzepaczka, ocet/Majonez S+M+L+G+P
Jajko (X) - jajko, dobre jajko, duże jajko, złote jajko, jajko P
Mleko (X) - mleko S+M+L+G+P
Ser (X) - ser S+M+L+G+P
Sok z winogron - winogrona, wino, purpurowa trawa, garnek
Pikle - ogórek, sól
Sałatka - ogórek/kapusta/marchew, nóż
Ryż Curry - curry powder, ryżowa kulka, garnek
Gulasz - mąka, mleko, garnek, sól
Grochówka - miso, garnek, sól, warzywo
Stir Fry - kapusta, olej, sól, warzywo
Smażony Ryż - ryżowa kulka, olej, jajko, patelnia
Naleśniki - kapusta, olej, mąka, jajko, patelnia, nóż
Kanapki - pomidor/ogórek/gotowane jajko, chleb, nóż
Sok owocowy - jabłko/truskawka, mikser
Jogurt - sok owocowy, mleko, mikser
Sok warzywny - ogórek/kapusta/marchew, mikser
Jogurt warzywny - sok warzywny, mleko, mikser
Sok mix - sok owocowy, sok warzywny, mikser
Jogurt mix - mleko, sok mix, mikser/sok owocowy, sok warzywny, mleko, mikser
Kwaśna rzepa - rzepa, ocet, nóż
Frytki - ziemniak, olej, patelnia, nóż
Dżem truskawkowy - truskawka, garnek, cukier
Mleko truskawkowe - mleko, mikser, truskawka
Sok pomidorowy - pomidor, mikser
Keczup - pomidor, cebula, cukier, sól, ocet, mikser
Popkorn - kukurydza, patelnia
Płatki - kukurydza, wałek, patelnia
Pieczona kukurydza - kukurydza, piecyk
Sok ananasowy - ananas, mikser
Pudding z dyni - jajko, mleko, dynia, garnek, piec, cukier
Gulasz z dyni - dynia, garnek, cukier, sos sojowy
Wesoły Bakłażan - bakłażan, patelnia, cukier, sos sojowy, miso
Bataty - masło, jajko, batat, cukier, garnek, piecyk
Pieczone bataty - batat, piecyk
Szpinak - szpinak, garnek, sos sojowy
Jajecznica - jajko, patelnia, olej
Omlet - jajko, olej, mleko, patelnia
Omlet ryżowy - jajko, mleko, olej, patelnia, ryżowa kulka
Gotowane jajko - jajko, garnek
Pudding - jajko, mleko, piecyk, garnek, cukier
Gorące mleko - mleko, garnek
Masło - mleko, mikser
Serowe ciastko - ser, jajko, mleko, garnek, trzepaczka, piec, cukier
Serowe fondue - ser, garnek, chleb
Jabłecznik - jajko, jabłko, masło, mąka, nóż, garnek, wałek, piec, cukier
Dżem jabłkowy - jabłko, garnek, cukier
Jabłkowe Souffle - jabłko, patelnia
Bambusowy ryż - bambus, ryżowa kulka
Dżem winogronowy - winogrona, garnek, cukier
Sok winogronowy - winogrona, mikser
Ryż z grzybami - grzyb, kulka ryżowa
Ryż z truflami - trufle, ryżowa kulka
Suszi - saszimi, ocet, ryżowa kulka
Bułka z dżemem - obojętnie jaki dżem, chleb
Kromal - chleb, masło
Chleb z rodzynkami - chleb, winogrona
Chleb curry - chleb, patelnia, olej, curry powder
Tost - chleb, piec
Tost francuski - chleb, olej, jajko, patelnia
Saszimi - średnia/duża ryba, nóż
Ryba z grilla - średnia ryba, patelnia
Chiraszi suszi - jajecznica, saszimi, ryżowa kulka, nóż, ocet
Pizza - ser, mąka, keczup, wałek, piecyk
Makaron - mąka, garnek, nóż, wałek
Makaron Curry - makaron, curry powder, garnek
Makaron Tempura - tempura, makaron, garnek
Smażony makaron - makaron, olej, jajko, patelnia
Makaron gryczany - kasza gryczana, nóż, garnek, wałek
Makaron i Tempura - Tempura, gryczany makaron, garnek
Smażony makaron - makaron gryczany, jajko, olej, patelnia, sól, ocet, sos sojowy
Gryczane czipsy - kasza gryczana, garnek
Tempura - mąka, jajko, olej, patelnia
Górski gulasz - marchewka, muchomor, bambus, nóż, garnek, cukier, sos sojowy
Kluski - bułka tarta, cukier
Pieczone Ciasto - ryżowa kulka, piecyk
Grzana Kula Ryżowa - ryżowa kula, piecyk
Kleik - ryżowa kulka, sól, garnek
Ryż tempura - Ryżowa kulka, tempura, sól
Jajko z ryżem - jajko, ryżowa kulka, garnek
Cukrowe buraki - batat, miód, garnek
Placki - ziemniak, cebula, jajko, olej, mąka, nóż, sól, patelnia
Pasta rybna - średnia/duża ryba, mikser, sól
Ciastka - mąka, jajko, masło, wałek, piec, cukier
Ciastka czekoladowe - mąka, jajko, czekolada, masło, wałek, piec, cukier
Lody - mleko, jajko, trzepaczka, garnek, cukier
Ciasto - masło, mąka, jajko, cukier, trzepaczka, piec
Ciasto czekoladowe - czekolada, masło, mąka, jajko, cukier, piecyk, trzepaczka
Naleśniki - mąka, masło, olej, jajko, mleko, miód, cukier, trzepaczka, patelnia
Herbata - liście herbaty, garnek
Jabłko SUGDW - jabłko, jabłko HMSGB, jabłko AEPFE
Jabłko HMSGB - jabłko, jabłko SUGDW, jabłko AEPFE
Jabłko AEPFE - jabłko, jabłko SUGDW, jabłko HMSGB
Bodigizer - miód, Orange Grass, Black Grass, Red Magic Grass
Bodigizer XL - Bodigizer, Blue Grass, mikser
Turbojolt - miód, Orange Grass, White Grass, Red Magicred Flower
Turbojolt XL - Turbojolt, Green Grass, mikser
Liście Herbaty - Red Grass, Orange Grass, Yellow Grass, Green Grass, Purple Grass, Blue Grass, Indigo Grass, chwast, nóż, patelnia
Liście Elli - 6 nieudanych potraw (do każdego rodzaju użyj innego przyboru kuchennego), nóż, patelnia, garnek, piec, cukier, sól, ocet, sos sojowy, miso
Wiosenne Słońce - Blue Magic Grass, Red Maic Grass, Moondrop Flower, Pinkcat Flower, Toy Flower
Letnie Słońce - mała, średnia, duża ryba, skarb piratów, skamielina
Jesienne Słońce - Jajko, mleko, ser, majonez, wełna, włóczka, wszystko w rozmiarze X
Zimowe Słońce - Aleksandryt, Diament, Emerald, Moonstone, Różowy Diament, Kamień Mityczny, Sand Rose
13.rozbudowa
z opcji.
Drewno: 50 G
Złote drewno: 100.000 G (pojawi się, gdy chociaż raz uzbierasz 999 sztuk drewna).
Pierwsza rozbudowa domu: 3.000 G + 200 sztuk drewna.
Druga rozbudowa domu: 10.000 G + 700 sztuk drewna.
Łazienka: 30.000 G + 580 sztuk drewna.
Kurnik: 5.000 G + 420 sztuk drewna.
Obora: 6.800 G + 500 sztuk drewna.
Dom w mieście: 100.000.000 G + 999 sztuk drewna.
Przeróbki:
Okien: 25.000 G + 300 sztuk drewna.
Skrzynki na listy: 10.000 G + 200 sztuk drewna.
Budy dla psa: 20.000 + 500 sztuk drewna.
Do naszego domu możemy dokupywać różne przedmioty poprzez TV Shopping.
Oprócz tych przebudow możemy wejść w posiadanie jeszcze dwóch willi: na plaży oraz na wzgórzach. Po więcej informacji o tych willach, a także o tej w mieście, zapraszam do działu Wille.

14. Rywale
Kai
Wynajmuje pokój w Inn`ie, gdyż w Mineral Town jest tylko na lato. Potem wraca do miasta. Prowadzi sklep ze smakołykami na plaży. Kai najczęściej siedzi na ławce na plaży, w swoim sklepie lub w swoim pokoju. W wiosce jedyną osobą, która go nie lubi jest Rick, brat Popuri. Ta natomiast ożeni się z Kai`em, jeśli ty wybierzesz inną.
Wydarzenia:
Czarne serce - słoneczny dzień, plaża, lato, między 1 pm a 4 pm.
Niebieskie serce - słoneczny dzień, plaża, lato, między 9 am a 4 pm.
Zielone serce - słoneczny dzień, plaża, lato, w niedzielę między 1 pm a 4 pm, w drugim roku gry.
Pomarańczowe serce - w lato czwartego roku na Poultry Farm. Wśrodku budynku zastaniesz Popuri, Kai`a, Rick`a i Lillę. Kai oznajmi, że Popuri wyjeżdża razem z nim z wioski. Rick zapyta dziewczynę, czy to prawda, a ona potwierdzi. Rick się wścieknie, ale Lilla wyrazi zgodę na wyjazd córki.
Biznes - między 5 pm a 7 pm w sklepie Kai`a, w lato. Właściciel powie, że interes nie kręci się najlepiej. Wtedy wejdzie Popuri i powie, że znalazła kilku klientów. Poproszą cię o pomoc, a jeśli się zgodzisz, będziesz miał szansę zobaczyć nietypowych ludzi! Przyjdą takie osobistości jak Kappa, skrzaty, Gourmet we własnej osobie czy nawet Luu i Van z Forget-Me-Not Valley!!!
Przyjaźń - w lato między 11 am a 1 pm w sklepie plażowym Kai`a. Gray przyjdzie tam, żeby coś zjeść. Poprosi o prażoną kukurydzę, a Kai szczęśliy poda mu ją. Wtedy wejdziesz ty i dowiesz się, że według Gray`a Kai robi najlepsze jedzenie w okolicy. Chłopak trochę się zaczerwieni, a Gray powie, że jego sklep jest bardzo fajny. Kai podziękuje za komplement, a potem Gray wróci do pracy u kowala.
Kup naszyjnik - w sklepie Kai`a, między 5 pm a 7 pm w lato, kiedy Kai i Popuri się ożenią. Kai będzie sobie spokojnie gotował, a Popuri nieśmiało zapyta go, czy nie poszedłby z nią obejrzeć pięknych naszyjników u Saibary. Kai zapyta czy takie rzeczy nie są za drogie. Popuri powie, że są, i to bardzo, a wtedy Kai nie zgodzi się na kupno. Dziewczyna wścieknie się na niego.
Powrót Kai`a - 30 dnia wiosny, w pierwszym roku gry wyjdź górnym wyjściem z farmy między 9 am a 7 pm. Zobaczysz Poprui i May rozmawiających z Kai`em. Obie dziewczyny wyraźnie bardzo się cieszą z przyjazdu chłopaka. Ten powie im, żeby go odwiedziły w jego sklepie na plaży, a potem - po odejściu dziewczyn - ty i Kai zapoznacie się.
Kłótnia - w lato na plaży między 1 pm a 5 pm. Kai będzie się tam kłócił z Rick`iem. Syn Lilly nie chce, by Kai kręcił się koło Popuri, gdyż on sam najlepiej wie co jest dobre dla jego siostry. Kai przeprasza Rick`a, że jego siostra jest na niego zła o to, że chce kierować jej życiem.
Co Kai lubi?
Kukurydzę, pomidory, jajka, mąkę.
Urodziny obchodzi 22 dnia lata, a narywa do Popuri.
Rick
Mieszka na Poultry Farm wraz z matką Lillą i siostrą Popuri. Chłopak pomaga matce opiekować się kurami, bardzo zależy mu na szczęściu swojej siostry. Dlatego też nie lubi Kai`a, który chce wziąść ślub z Popuri. Rano możesz go spotkać na ławce przed supermarketem razem z Karen. Później najczęściej jest w domu lub pilnuje kur na zewnątrz.
Wydarzenia:
Czarne serce - w słoneczny dzień między 11 am a 6 pm przy jeziorku Bogini.
Niebieskie serce - między 11 am a 6 pm będzie rozmawiał z Karen w lesie za chatką Gotz`a.
Zielone serce - w drugim roku gry, w słoneczny dzień, między 11 am a 6 pm przy jeziorku Bogini, będzie rozmawiał z Karen.
Pomarańczowe serce - w czwartym roku gry między 1 pm a 4 pm na Poultry Farm. Popuri musi być po ożenku.
Kłótnia dzieci Lilly - w domku na Poultry Farm między 11 am a 1 pm. Rick i Popuri kłócą się o to, czy ich ojciec dobrze zrobił opuszczając wioskę w poszukiwaniu lekarstwa dla Lilly. Natomiast Lilla chce ich uspokoić. Kiedy zobaczą, że wszedłeś, zapytają, które z nich ma rację. Rick twierdzi, że ich ojciec dobrze zrobił, a Popuri, że źle. Wybierz trzecią opcję, stając po stronie Lilly, a cała trójka cię polubi.
Dziecięca troska - w lato w domku Lilly. Kiedy wejdziesz do budynku, Lilla powie, że dziś zamknięte, bo nie czuje się najlepiej. Zapytasz gdzie są jej dzieci, a ona powie, że nie ma pojęcia. Po chwili wpadnie Rick z lekarstwem z kliniki, a następnie to samo uczyni Popuri. Okazuje się, że oboje kupili leki i teraz mają ich za dużo. Lilla będzie się cieszyć, że ma takie dbające o nią dzieci.
Kłótnia - w lato na plaży między 1 pm a 5 pm. Kai będzie się tam kłócił z Rick`iem. Syn Lilly nie chce, by Kai kręcił się koło Popuri, gdyż on sam najlepiej wie co jest dobre dla jego siostry. Kai przeprasza Rick`a, że jego siostra jest na niego zła o to, że chce kierować jej życiem.
Co Rick lubi?
Miód, gotowane jajka, ziarno dla kur.
Urodzony 27 dnia jesieni, podrywa Karen.
Cliff
Jest włóczęgą, który zatrzymał się w Mineral Town. Mieszka w Inn`ie, a przez cały dzień jest w kościele. Cliff po pewnym czasie odejdzie z wioski, chyba że powiesz mu o pracy w winiarni. Wtedy chłopak zostanie i przez większość dnia będzie pomagał w winiarni.
Wydarzenia:
Czarne serce - na drugim piętrze Inn`u, w pokoju Cliff`a w wiosenną noc.
Niebieskie serce - między 11 am a 4 pm w kościele. Znajdziesz tam Cliff`a, Carter`a i Ann. Po krótkiej rozmowie Carter zapyta Ann czy nie oprowadzi Cliff`a po wiosce. Dziewczyna odpowie, że z chęcią to zrobi, ale dopiero później.
Zielone serce - drugi rok gry, w sobotę między 10 am a 1 pm w Inn`ie.
Pomarańczowe serce - między 10 am a 1 pm w winiarni. Ann przyniesie Cliff`owi podczas jego ciężkiej pracy lunch. Wtedy wejdzie Duke i zapyta co dziewczyna tu robi. Cliff odpowie, że przyniosła mu jedzenie, a Duke podziękuje jej za to. Następnie Duke`owi wymsknie się mały komantarz na temat tego jak ładnie oboje wyglądają. Ann się zawstydzi, a Cliff będzie w lekkim szoku.
Jesienne zbiory - 14 dnia jesieni Duke poprosi cię o pomoc przy zbiorach. Jeśli się zgodzisz to przyjdź do winiarni następnego dnia o 10 am i najlepiej przyprowadź jeszcze kogoś. Powiedz o pracy Cliff`owi (chyba, że chcesz się go pozbyć z wioski to wtedy nie mów) i następnego dnia zjaw się pod winiarnią o 10 am. Po pracy dostaniesz zapłatę w postaci wina i sera.
Konający Cliff - W zimiowy dzień, kiedy pada śnieg, pójdz na rynek, a zobaczysz konającego Cliffa. Powie ci różne rzeczy o rodzinie itp. i wypadnie mu zdjęcie. Zanieś mu je do kliniki a powie, że przedstawia ono jego matkę z siostrą. Kiedy ja pracowałem w kopalni i stałem się niebieski, trafiłem do kliniki. Cliff stał z doktorem przy wejściu, po chwili zaś doktor podszedł do mnie leżącego w łóżku, Cliff upadł a Elli go gdzieś zaciągnęła Smile.
Coś o Ann - w deszczowy dzień, między 6 am a 8 am, w Inn`ie kiedy Ann poślubi Cliff`a. Cliff powie, że Ann nie zachowuje się jak normalna dziewczyna. Ann nie chce być taka jak wszystkie inne, ale Cliff powie, że jego siora jest o wiele bardziej kobieca od Ann.
Odejście Cliff`a - Jeśli Cliff`a nic nie będzie trzymało w Mineral Town, to po pewnym czasie wyjedzie. Przy pomoście Doug próbował namówić Cliffa, żeby został ze względu na Ann, lecz ten nie zważając na nic wsiadł na statek i odpłynął. Jeśli nie chcesz, żeby i Tobie się to przytrafiło, zostań przyjacielem Cliff`a i załatw mu robotę w winiarni!
Co Cliff lubi?
Jajecznica, Miso Soup, Ryż curry.
Urodzony 6 dnia lata, narywa do Ann.
Gray
Gray pracuje wraz ze swoim dziadkiem kowalem. Lubi czytać książki, nosi czapkę z daszkiem z napisem "UMA". Jest zamknięty w sobie, rzadko kiedy się uśmiecha.
Wydarzenia:
Czarne serce - między 10 am a 1 pm u kowala.
Niebieskie serce - między 1 pm a 4 pm w bibliotece. W budynku Gray będzie przeglądał tytuły książek, a Mary podejdzie do niego i podziękuje mu za odwiedziny. Mary powie mu, że bardzo mało osób przychodzi do biblioteki. To zaszokuje Gray`a, a potem chłopak powie, że jest tu wiele ciekawych pozycji i nie wie, dlaczego mało kto tu zagląda.
Zielone serce - drugiego roku między 1 am a 10 am na szczycie Wzgórza Matki, pogoda musi być słoneczna. Znajdziesz tam rozmawiających Grey`a i Mary. Chłopak powie dziewczynie, że powieść, którą mu dała do przeczytania jest świetna.
Pomarańczowe serce - między 1 pm a 4 pm w blibliotece w 4 roku gry.
Przyjaźń - w lato między 11 am a 1 pm w sklepie plażowym Kai`a. Gray przyjdzie tam, żeby coś zjeść. Poprosi o prażoną kukurydzę, a Kai szczęśliy poda mu ją. Wtedy wejdziesz ty i dowiesz się, że według Gray`a Kai robi najlepsze jedzenie w okolicy. Chłopak trochę się zaczerwieni, a Gray powie, że jego sklep jest bardzo fajny. Kai podziękuje za komplement, a potem Gray wróci do pracy u kowala.
Co Gray lubi?
Prażoną kukurydzę, rudy i klejnoty.
Urodziny obchodzi 6 dnia zimy, podrywa Mary.
Doktor
Pracuje w klinice, możesz się u niego przebadać. Zawsze poważny, stawia pracę na pierwszym miejscu. Wciąż przestrzega przed zaniedbywaniem zdrowia.
Wydarzenia:
Czarne serce - w poniedziałek, wtorek lub środę w klinice. Po wejściu zobaczysz Elli i Doktora rozmawiających. Elli jest trochę zmęczona pracą a Doktor powie jej, że nie wolno zbyt ciężko pracować, gdyż źle wpływa to na zdrowie.
Niebieskie serce - w poniedziałek między 9 am a 7 pm w domu Ellen, zobaczysz Doktora, Elli, Ellen i Stu. Ellen mówiła, że źle się czuje, myślała, że jest chora. Doktor powiedział, że to spowodowane zimnem, i że niedługo minie.
Zielone serce - między 9 am a 7 pm w klinice, w czwartek drugiego roku gry. Doktor powie Elli, że jest chory. Dziewczyna odpowie, że może ma zły dzień, a ten powie, że czuje się dobrze zawsze wtedy, gdy ona jest przy nim.
Pomarańczowe serce - między 7 pm a 10 pm, w środę na plaży, w czwartym roku gry. Pogoda musi być słoneczna.
Wspomnienia - między 8 am a 10 am nad jeziorem Kappy w środę. Doktor opowie ci o swoich rodzicach.
Choroba Stu - we wtorek między 9 am a 1 pm w domu Elli. Elli martwi się o Stu, bo nienajlepiej wygląda. Dziewczyna poprosi cię, żebyś zabrał Stu do kliniki, a sama pójdzie poszukać Doktora. Po chwili, w klinice, Doktor powie, że Stu trochę się przeziębił, i że mu to przejdzie. Elli podziękuje ci i zostaniesz poproszony o zaprowadzenie Stu do domu. Dziewczyna natomiast wróci tam dopiero kilka godzin później....
Co Doktor lubi?
Mleko, koniczyny, Red Magic Grass.
Urodzony 19 dnia jesieni, podrywa Elli.

15. Przedmioty na sprzedarz
FARMA:
Rzepa - 60 G
Kartofe - 80 G
Ogór - 60 G
Truskawki - 30 G
Kapusta - 250 G
Pomidor - 60 G
QQrydza - 100 G
Cebula - 80 G
Dynia - 250 G
Ananas - 500 G
Bakłażan - 80 G
Marchew - 60 G
Słodki ziemniak - 120 G
Szpinak - 80 G
Pieprz - 40 G
Jajo - 50 G
Jajo gotowane - 80 G
Jajo złote - 150 G
Majonez S - 100 G
Majonez M - 150 G
Majonez L - 200 G
Mleko S - 100 G
Mleko M - 150 G
Mleko L - 200 G
Ser S - 300 G
Ser M - 400 G
Ser L - 500 G
Wełna S - 100 G
Wełna M - 400 G
Wełna L - 500 G
Włóczka S - 300 G
Włóczka M - 700 G
Włóczka L - 800 G
Jabłko - 50 G
Miód - 50 G

POZA FARMĄ:
Ryba S - 50 G
Ryba M - 120 G
Ryba L - 200 G
Bambus - 50 G
Winogrona - 50 G
Grzyb - 70 G
Muchomor - 100 G
Trufle - 500 G
Koniczyna niebieska - 100 G
Koniczyna zielona - 100 G
Koniczyna czerwona - 110 G
Koniczyna żółta - 120 G
Koniczyna pomarańczowa - 100 G
Koniczyna purpurowa - 120 G
Koniczyna indygo - 100 G
Koniczyna czarna - 10 G
Koniczyna biała - 150 G

KOPALNIE:
Junk ore - 1 G
Copper - 15 G
Silver - 20 G
Gold - 25 G
Mystrile - 40 G
Orichalc - 50 G
Adamanite - 50 G
Ametyst - 60 G
Agat - 62 G
Fluoryt - 65 G
Peridot - 68 G
Topaz - 75 G
Rubin - 78 G
Enerald - 80 G
Diement - 100 G
Księżycowy Kamień - 55 G
Sand Rose (Róża piasku?) - 60 G

16. Sekrety
tym dziale będziemy opisywać wszelkie tajemnice dotyczące wersji na GBA.

SEKRET 1:
Odkryty został przez Mike`a. We wiosnę w dniach 1-5 na kanale na lewej strzałce jest jakiś noworoczny program. Włączamy go lewą strzałką i wtedy naciskamy tą strzałkę ponownie. Pokazuje się nam program, w którym gramy z Boginią jeziorka w zgadywankę liczbową. Za określoną ilość punktów możemy wygrać różne rzeczy, np. maskę, krem, koniczynę czy perfumy. Kiedy zdobędziemy ponad 71 punktów możemy otrzymać skarb! Sprzedać go możemy za 10000 G. Tym sposobem Mike ma 3 dnia wiosny ponad 16000 G! Wróżka na czas trwania programu przechodzi do TV. A dowodami dostarczonymi przez Mike`a są: - widać twarz wróżki gdy coś mówi, gdy oglądasz coś innego nie widać twarzy - wygraną dostajesz przez ekran telewizora Program leci co roku we wiosnę. ODKRYTE PRZEZ MIKE`A , WSZELKIE PYTANIE WYSYŁAJCIE DO NIEGO.
Oto spis wszystkich nagród w noworocznym konkursie.
od 0 do 1 - Nic
od 2 - Koniczyna (Blue Grass)
od 3 do 6 - Ryżowe ciasto (Rice Cake)
od 7 - Mąka tarta (Buckwheat Flour)
od 8 - Ryżowe ciasto (Rice Cake)
od 9 - Mąka tarta (Buckwheat Flour) lub Ryżowe ciasto (Rice Cake)
od 10 do 14 - Relaksująca herbata (Relaxation Tea Leaves)
od 15 do 19 - Krem przeciwsłoneczny (Sunblock)
od 20 do 24 - Maseczka na twarz (Skin Lotion)
od 25 do 29 - Maska (Facial Pack)
od 30 do 39 - Perfumy (Perfume)
od 40 do 49 - Suknia (Dress)
od 50 do 59 - Złote drewno (Golden Lumber)
od 60 do 69 - Prastara skamielina ryby (Fosil of Ancient Fish)
od 70 do 79 - Skarb Piratów (Pirate Treasure)
od 80 do 89 - Przepis na keczup (Recipe for Ketchup)
od 90 do 99 - Przepis na frytki (Recipe for French Fries)
od 100 - Książka Bogini (Book from H. G.)

Nagrody nadesłał BLADEKILLER. Serdeczne dzięki!

SEKRET 2:
Obojętnie o jakiej porze roku, oprócz zimy, wrzuć do jeziorka na Wzgórzu Matki dwa ogórki. Wyjdzie wtedy Kappa i poprosi, żeby go zostawić. Przez następne dziesięć dni wrzucaj po jednym ogórku dziennie. Dziesiątego dnia Kappa da ci Blue Power Berry (niebieską jagodę mocy). Dzięki niej nasz farmer będzie się męczył tak samo jak w słoneczne dni jak i w deszczowe, gdyż jak wiadomo, podczas deszczu trudniej się pracuje i szybciej się można zmęczyć.

Sekret drugi nadesłał Igor. Wielkie dzięki!

17. Skrzaty
Skrzaty mieszkają w małej chatce za kościołem. Jest ich siedem, wszystkie mogą pomagać ci na farmie, jeśli tylko zdobędziesz ich przyjaźń. Na początku gry każdy skrzat ma dwa serduszka. Kiedy już rozkręcisz interes na farmie i będziesz jako tako zarabiał, możesz zacząć obdarowywać skrzaty prezentami. Najlepiej codziennie dawać każdemu paczkę mąki; jest stosunkowo tania i wszystkie skrzaty ją lubią. Można też im dawać koniczynę. Każdy skrzat ma inny kolor i tego koloru koniczynę najbardziej lubi. Kiedy skrzat będzie miał ponad 4 serca, będziesz mógł go zatrudnić do pracy na farmie.
Imiona i urodziny kolejno od góry i od lewej:
- Chef: urodziny 14 dnia jesieni (Red Grass)
- Nappy: urodziny 22 dnia zimy (Orange Grass)
- Timid: 16 dnia lata (Green Grass)
- Hoggy: 10 dnia jesieni (Yellow Grass)
- Staid: 15 dnia wiosny (Indygo Grass)
- Bold: 4 dnia wiosny (Purple Grass)
- Aqua: 26 dnia wiosny (Blue Grass)
Skrzaty lubią mąkę, koniczynę z odpowiednim kolorem, miód, jabłka.
Jak zatrudnić skrzata?
Kiedy ma już powyżej 4 serc idź do domku skrzatów (otwarty od godziny 9 am), podjedź do tego, którego chcesz zatrudnić i zagadaj:
Wybierz pierwszą opcję. Następnie masz do wyboru:
Wybierz interesującą cię czynność, a następnie ilość dni, w czasie których skrzat będzie robił co mu kazałeś. Pamiętaj, że skrzaty nie będą ciągle pracowały "za dziękuję". Co jakiś czas dawaj im mąkę.
Gry skrzatów.
Żeby wyćwiczyć skrzata w danej czynności, znaczy, żeby szybciej się uwijał z robotą, należy go trenować, czyli grać z nim w różne gry. Po zagadaniu do wybranego skrzata wybierz opcję "Let`s play", a następnie jedną z trzech opcji: Watering czyli podlewanie, Harvest czyli zbiory oraz Animals czyli opieka nad zwierzętami. Im więcej grasz ze skrzatem w daną grę, tym bardziej zapełni ci się jego pasek w menu skrzatów (Select/Harvest Spirites). Poniżej opis gier skrzatów:
# Podlewanie (Watering)
Gra pamięciowa. Na początku pokazuje ci się umieszczenie roślin, a potem musisz nakierować skrzatem na odpowiednie kratki pola i nacisnąć "A". Jeśli trafisz, kratka zostanie podlana, jeśli nie, skrzat powie "...". Za każdą podlaną lratkę dostaniesz 1 punkt, za każdą nie trafioną minus 1 punkt, a za każdą dodatkową roślinę jeszcze 1 punkt. Masz trzy rundy, każda trwa 25 sekund.
Zbiory (Harvest)
Najłatwiejsza gra Razz. Wystarczy naciskać szybko "A", żeby skrzat wyrwał z ziemi rzepę. Jeśli jego buzia stanie się czerwona to znak, że należy trochę zwolnić. Jeśli jednak, mimo czerwoności, dalej będziemy szybko naciskać guzik, skrzat urwie połowę rzepy, a druga połowa zostanie w ziemi. Za każdą prawidłowo wyrwaną rzepę zyskasz 1 punkt, a za każdą nie do końca wyrwaną tracisz punkt. Masz jedną sześćdziesięcio-sekundową rundę.
Opieka nad zwierzętami (Animals)
Najtrudniejsza gra. Musisz mieć duży refleks. Gra polega na karmieniu kur ziarnem. Jeśli któraś kura ma mało jedzenia trzeba do niej podejść i nasypać jej pokarm, ale gdy się spóźnisz, kura odchodzi od "stołu". Gra będzie znacznie łatwiejsza jak już nabierzesz wprawy. Za każdą porcję ziarna dostajesz 1 punkt, za każde odejście kury, lub za nałożenie porcji, gdy kura ma jeszcze dużo, tracisz punkt.

18. Śluby
Żeby doszło do ślubu:
- musisz mieć dom rozbudowany na maksa
- wykupić w TV Shopping Network kuchnię, lodówkę, duże łóżko
- mieć u wybranki czerwone serce
- kupić w supermarkecie niebieskie piórko
Teraz po spełnieniu powyższych warunków idziesz do narzeczonej, pokazujesz jej piórko a później widzisz scenkę w twoim domu. Tydzień później bierzesz ślub. Po ślubie żona zapyta jak ma się do ciebie zwracać (darling, honey, po imieniu, inaczej - po wyborze "inaczej" możesz wpisać nowe imię i tylko twoja żona będzie tak do ciebie mówiła).

19. Telewizja
W HM:FoMT mamy możliwość kupna wielu przydatnych przedmiotów do domu przez telewizor. Co sobotę na kanale lewym leci program TV Shopping, w którym możemy zobaczyć jaki aktualnie towar jest wystawiony na sprzedaż. Gdy już zobaczymy program idziemy do Inn`u, podchodzimy do telefonu na ladzie i wciskając "A" dzwonimy nim. Opłata za połączenie wynosi 10 G, za przedmiot płacimy od razu, czyli podczas rozmowy. Dwa dni później przyjdzie do ciebie Zack i powie, że dostarczył zamówiony towar.

Lista towarów:

Jeśli tylko mamy pieniądze:
- Lustro: 1000 G
- Zegar: 2000 G

Po pierwszej rozbudowie domu:
- Lodówka: 2500 G
- Szafka: 2500 G

Po pierwszej rozbudowie i po kupnie lodówki:
- Kuchnia: 4000 G
- Przyprawy: 2500 G
- Nóż: 1500 G
- Patelnia: 1200 G
- Garnek: 1000 G
- Mikser: 1200 G
- Trzepaczka: 500 G
- Wałek: 750 G
- Piecyk: 2500 G

Po drugiej rozbudowie domu:
- Dywan: 5000 G
- Duże łóżko: 10000 G
Jagoda Mocy: 10000 G

21. Wille
W HM: FoMT mamy możliwość posiadania aż czterech różnych domów! Poniżej przedstawiam Wam ich opisy i zdjęcia.
Dom na farmie:
Ten dom jest w twoim posiadaniu od początku gry. Możesz go rozbudowywać i dokupywać do niego różne przedmioty.
Dom w mieście:
Po wielu latach gry, kiedy zyskasz 100 000 000 G (słownie: sto mili


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kamikadze0
Administrator



Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 22:25, 02 Lip 2007    Temat postu:
 
Jest jeszcze wiele części z serii HM o wszystkich możecie sie dowiedzieć na [link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Czego dusza zapragnie Strona Główna -> Symulatory
Strona 1 z 1

Wyświetl posty z ostatnich:   
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

 
Skocz do:  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Skin Created by: Sigma12
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin